Szanowni Państwo
Studenci
- Pedagogiki opiekuńczej, grupa 1,2,3, rok I, studia stacjonarne, stopień II
- Pedagogiki pracy socjalnej, grupa 3, studia stacjonarne, stopień II
- Studenci Pedagogiki opiekuńczej, grupa 1,2,3, rok I, studia niestacjonarne, stopień II
poniżej zamieszczone zostały zagadnienia wskazujące problematykę, którą udało nam się zrealizować podczas zajęć. W związku z tym tylko te treści powinniście gruntownie opracować przygotowując się do sprawdzianu.
Metodologia badań społecznych (ćwiczenia)
1.Pojęcie nauki
2.Sposoby zdobywania wiedzy (wiedza potoczna a naukowa)
3.Cechy poznania naukowego
4.Podstawowe założenia przyjmowane w nauce
5.Cele nauk społecznych (wyjaśnianie, przewidywanie, rozumienie)
6. Charakter i rodzaje wyjaśniania naukowego
7. Wyjaśnianie a przewidywanie – podobieństwa i różnice
8.Sposoby rozumienia rzeczywistości społecznej
9.Błędy w badaniach
10.Etyka w badaniach społecznych
11.Zasady poznania naukowego
12.Cechy badacza
13.Rodzaje prawidłowości naukowych
14.Teoria naukowa – cechy i funkcje
15.Cechy badań ilościowych – podstawowe założenia, zalety i wady
16.Cechy badań jakościowych – podstawowe założenia, zalety i wady
17.Łączenie badań ilościowych i jakościowych – pedagogiczne badania ilościowo-jakościowe (uzasadnienia)
18.Nauka normalna a nauka rewolucyjna
19.Pojęcie paradygmatu
20.Kontekst uzasadnienia a kontekst odkrycia
21. Etapy procesu badawczego
22.Podstawy badań jakościowych
23.Badania etnograficzne – charakterystyka, stosowane metody
24.Studium przypadku, badania biograficzne – zasady badań, stosowane metody
25.Badania fenomenograficzne
26.Synomimia i homonimia
27.Badania w działaniu
28.Obserwacja uczestnicząca
29.Wywiad narracyjny, wywiad skoncentrowany na problemie, wywiad recepcyjny
Studenci
- Pedagogiki pracy socjalnej, grupa 1 rok I, studia niestacjonarne, stopień II
poniżej zamieszczone zostały zagadnienia wskazujące problematykę, którą udało nam się zrealizować podczas zajęć. W związku z tym tylko te treści powinniście gruntownie opracować przygotowując się do sprawdzianu.
1.Pojęcie nauki
2.Sposoby zdobywania wiedzy (wiedza potoczna a naukowa)
3.Cechy poznania naukowego
4.Podstawowe założenia przyjmowane w nauce
5.Cele nauk społecznych (wyjaśnianie, przewidywanie, rozumienie)
6. Charakter i rodzaje wyjaśniania naukowego
7. Wyjaśnianie a przewidywanie – podobieństwa i różnice
8.Sposoby rozumienia rzeczywistości społecznej
9.Błędy w badaniach
10.Etyka w badaniach społecznych
11.Zasady poznania naukowego
12.Cechy badacza
13.Rodzaje prawidłowości naukowych
14.Teoria naukowa – cechy i funkcje
15.Cechy badań ilościowych – podstawowe założenia, zalety i wady
16.Cechy badań jakościowych – podstawowe założenia, zalety i wady
17.Łączenie badań ilościowych i jakościowych – pedagogiczne badania ilościowo-jakościowe (uzasadnienia)
18.Nauka normalna a nauka rewolucyjna
19.Pojęcie paradygmatu
20.Kontekst uzasadnienia a kontekst odkrycia
21. Etapy procesu badawczego
Studenci
- Pedagogiki pracy socjalnej, grupa 2 rok I, studia niestacjonarne, stopień II
poniżej zamieszczone zostały zagadnienia wskazujące problematykę, którą udało nam się zrealizować podczas zajęć. W związku z tym tylko te treści powinniście gruntownie opracować przygotowując się do sprawdzianu.
1.Pojęcie nauki
2.Sposoby zdobywania wiedzy (wiedza potoczna a naukowa)
3.Cechy poznania naukowego
4.Podstawowe założenia przyjmowane w nauce
5.Cele nauk społecznych (wyjaśnianie, przewidywanie, rozumienie)
6. Charakter i rodzaje wyjaśniania naukowego
7. Wyjaśnianie a przewidywanie – podobieństwa i różnice
8.Sposoby rozumienia rzeczywistości społecznej
9.Błędy w badaniach
10.Etyka w badaniach społecznych
11.Zasady poznania naukowego
12.Cechy badacza
13.Rodzaje prawidłowości naukowych
14.Teoria naukowa – cechy i funkcje
15.Cechy badań ilościowych – podstawowe założenia, zalety i wady
16.Cechy badań jakościowych – podstawowe założenia, zalety i wady
17.Łączenie badań ilościowych i jakościowych – pedagogiczne badania ilościowo-jakościowe (uzasadnienia)
18.Nauka normalna a nauka rewolucyjna
19.Pojęcie paradygmatu
20.Kontekst uzasadnienia a kontekst odkrycia
21. Etapy procesu badawczego
Studenci
- Pedagogiki pracy socjalnej, grupa 1,2, rok I, studia stacjonarne, stopień II
poniżej zamieszczone zostały zagadnienia wskazujące problematykę, którą udało nam się zrealizować podczas zajęć. W związku z tym tylko te treści powinniście gruntownie opracować przygotowując się do sprawdzianu.
- Organizacja i etapy badań naukowych
- Planowanie procesu badawczego i jego podstawowe elementy: przedmiot i cel badań, problemy i hipotezy badawcze, zmienne i wskaźniki badawcze – ich rodzaje i zasady konstruowania
- Pojęcie i klasyfikacja metod, technik i narzędzi badawczych – relacje zakresowe pojęć
- Dobór próby do badań