Szanowni Państwo polecam Waszej uwadze trzysemestralne, kwalifikacyjne Podyplomowe Studia w Zakresie Arteterapii organizowane przez Instytut Muzyki Wydziału Sztuki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Kandydaci: Studia adresowane są do absolwentów studiów II st. magisterskich oraz studiów jednolitych magisterskich następujących kierunków: artystycznych, humanistycznych (m.in.: filologia polska, kulturoznawstwo, bibliotekoznawstwo), kierunków pedagogicznych, psychologicznych, medycznych (dyplom lekarza lub pielęgniarki dyplomowanej z…
Szanowni Państwo Wszelkie dokumenty powinniście składać (przesyłać) pod następujący adres: Pani Sabina Tałałas Uniwersytet Warmińsko-Mazurski ul. Prawocheńskiego 13 pok. 302 10-725 Olsztyn Przypominam, że obowiązuje Was 120 godzin praktyki, która powinna zostać zrealizowana w miesiącu wrześniu. Osoby, które zamierzają odbyć praktyki w innym terminie, wcześniej muszą złożyć stosowne podanie do Dziekana (przed złożeniem podania do…
Satysfakcja i radość moich podopiecznych, stały się również moim udziałem, przywołując własne wspomnienia sprzed lat. Byliśmy świadkami prawdziwych wyróżnień, okupionych ciężką pracą i dających szansę dalszego rozwoju. Z prawdziwą przyjemnością przedstawiam świeżo upieczone Panie magister pedagogiki: (w pierwszym rzędzie od lewej) mgr Bożena Sasin, mgr Sandra Lubak, mgr Ewelina Mendzińska, mgr Marta Zysk, mgr Emilia…
Szkoła wyższa dla wielu studiujących młodych ludzi jest wartością sama w sobie, dla innych jest sposobem na zdobycie, czy realizację innych istotnych celów. Ważnym zadaniem edukacyjnym uczelni wyższych jest wyzwalanie tendencji twórczych studentów oraz stwarzanie warunków umożliwiających skuteczną realizację ich zdolności i potrzeb. Stąd w artykule podjęto problem społeczno-kulturowych uwarunkowań twórczości tkwiących w szkole wyższej.…
Wprowadzenie Oddziaływania edukacyjne szkoły wyższej wyznaczone są specyficznymi cechami, za pomocą których można opisać ich odbiorcę tzn. młodzież uczestniczącą w procesie studiowania. Młodzież przybywająca do uczelni jest już pod wieloma względami ukształtowana. Jednakże wciąż pozostaje w okresie intensywnego rozwoju. Na tym etapie rozwojowym – jak pisze Kazimierz Jaskot (1985, s. 7-14) – następuje wzrost wydolności…
„Książka obejmuje szeroką paletę wątków rejestrujących najbardziej aktualne problemy pedagogicznych aspektów twórczości nauczycieli i uczniów. Z tego punktu widzenia jej treści mają wartość poznawczą. Mogą inspirować do podejmowania dalszych badań oraz poszukiwania użytecznych w praktyce rozwiązań sygnalizowanych w opracowaniu szczegółowych problemów teorii i praktyki. Treści książki oraz prezentowane w niej analizy i interpretacje charakteryzuje wysoki…
„Publikacja ukazuje materiał empiryczny uzyskany w toku badań przeprowadzonych w ramach projektu „Diagnoza potrzeb edukacyjnych w obszarze szkolnictwa zawodowego a kierunki rozwoju regionalnego rynku pracy” realizowanego przez Centrum Badań Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Zaprezentowane dane dotyczą zagadnienia doradztwa zawodowego realizowanego w ramach szkolnictwa gimnazjalnego. Zainteresowania badawcze we wskazanym zakresie uwzględniały przede wszystkim diagnozę popularności…
Autor – Robert Szostak Wprowadzenie Artykuł poświęcony jest wybranym zagadnieniom seksualnego wykorzystywania nieletnich, ponieważ tak należy nazywać każde zachowanie o podłożu seksualnym skierowane ze strony osoby dorosłej wobec osoby nieletniej. Takim zachowaniem jest między innymi korzystanie przez dorosłych z usług seksualnych osób niepełnoletnich czyli mówiąc najogólniej prostytucja nieletnich. Omawiając problematykę prostytucji nieletnich, w tym również…
Wprowadzenie Wielu badaczy zjawisk twórczości nauczycielskiej i kreatywnych postaw uczniów zwraca uwagę na znaczenie postawy nauczyciela dla rozwoju możliwości ucznia(A. Cudowska 2001, K. Bieluga 1997). Ci nauczyciele, którzy wspierają proces uwalniania potencjału swoich uczniów wywołują u nich twórcze reakcje. Natomiast nauczyciele, których przede wszystkim interesuje ocenianie oraz koncentrują się na niedociągnięciach wychowanków wywołują działania bierne…
Terminem innowacje pedagogiczne zwykło określać się wyspecjalizowaną formę działalności oraz produktów składających się na ogół innowacyjnych doświadczeń współczesnego świata. Są to zmiany typu rozwojowego, powodujące wzbogacenie kultury wychowania o nowe wartości. Zmiany takie – jak określa to Roman Schulz – powodują przejście od stanu „dobrego” do „lepszego”, niosą ze sobą postęp. Są to po prostu…
Strona korzysta z plików cookies w celu optymalizacji treści i zbierania statystyk zgodnie z Polityką Plików Cookies. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij: Akceptuję warunkiCzytaj więcej
Prywatność i polityka cookies
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.